سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا حق
بی گمان در سوره حمد، کلماتی جامع ازخیر و حکمت در امور دنیا و آخرت گرد آمده است که نظیر آن رادر هیچ کجا نمی توان یافت . [امام رضا علیه السلام]

نوشته شده توسط:     

چهارشنبه 85 شهریور 1  11:54 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

مبعث پیغمبر بر عزیز زهرا(عج الله) و رهروان آن حضرت مبارک

ادامه توفیعات:


  • آگاهی بر امور شیعیان

  • اگر چه هم اکنون در مکانی دور از جایگاه ستمگران سکنی گزیده ام ـ که خداوند صلاح ما و شیعیان با ایمان ما را مادامی که حکومت دنیا به دست تبهکاران است  در همین دوری گزیدن٫ به ما نمایانده است ـ ولی در عین حال بر اخبار و احوال شما آگاهیم و هیچ چیز از اوضاع شما بر ما پو شیده و مخفی نیست   از خواری و مذلتی که دچارش شده اید با خبریم   از آن زمان که بسیاری از شما به برخی از کارهای ناشایستی  میل کردید که پیشینیان صالح شما از آنها دوری می جستند   و عهد و میثاق خدای را آنچنان پشت سر انداختید که گویا به آن پیمان آگاه نیستید.

    احتجاج جلد ۲ صفحه ۴۹۷


     یاد آوری و رسیدگی

    ما در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکردیم و یاد شما را از خاطر نمی بریم که اگر جز این بود دشواریها و مصیبتها بر شما فرود می آمد و دشمنان   شما را ریشه کن می کردند.

    پس تقوی خدا پیشه کنید و ما را بر رهایی بخشیدنتان  از فتنه ای که به شما روی آورده یاری دهید.

    احتجاج جلد ۲  صفحه ۴۹۷

     


     
      لزوم محبت


    هر یک از شما باید کاری کند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک می کند و از آنچه خو شایند ما نبوده و موجب کراهت و خشم ماست دوری گزیند؛ زیرا امر ما ناگهان فرا میرسد  در هنگامی که توبه و بازگشت برای او سودی ندارد وپشیمانی او از گناه  از کیفر ما نجاتش نمی بخشد .

    و خداوند رشد و هدایت مطلوب را به شما الهام فرماید  به لطف خویش شما را به بهره وری از رحمت هایش توفیق بخشد.


    احتجاج جلد۲ صفحه ۴۹۸

    التماس دعا


     
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ