سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا حق
در نبودِ برادرتان، به بهترین شکلی که دوستدارید در نبودتان از شما یاد کند، از او یاد کنید . [امام صادق علیه السلام]

نوشته شده توسط:     

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

این ایام را به عزیزان و پیروان آن عزیزتر از جان تبریک می گویم

 

 

  لزوم محبت

هر یک از شما باید کاری کند که وی را به محبت و دوستی ما نزدیک می کند و از آنچه خو شایند ما نبوده و موجب کراهت و خشم ماست دوری گزیند؛ زیرا امر ما ناگهان فرا میرسد  در هنگامی که توبه و بازگشت برای او سودی ندارد وپشیمانی او از گناه  از کیفر ما نجاتش نمی بخشد .

و خداوند رشد و هدایت مطلوب را به شما الهم فرماید  به لطف خویش شما را به بهره وری از رحمت هایش توفیق بخشد.

احتجاج جلد۲ صفحه ۴۹۸

 

 

  • ادای حقوق الهی

و ما به تو [شیخ مفید] ـ ای دوست با اخلاص که در راه ما با ستمکاران در ستیز و پیکاری   خداوند تو را به نصرت و یاری خویش   همانگونه که دوستان شایسته پیشین ما را تایید فرموده است   تایید کند ـ سفارش می کنیم که هر یک از برادران دینی تو که تقوی خدا پیش کرده و برخی از آنچه را که به گردن دارد به مستحقانش برساند  در فتنه ویرانگر بر باد دهنده و گرفتاریها و آشفتگیهای تاریک و گمراه کننده در امان خواهد بود و آن کس که در دادن نعمتهایی که خداوند به او کرامت فرموده به کسانی که فرمان رسیدگی به آنها را داده  بخل ورزد زیانکار دنیا وآخرت خویش خواهد بود.

احتجاج جلد ۲ صفحه ۴۹۹

 

 

  • سعادت دیدار
  •  
  •  
  • و اگر شیعیان ما ـ که خداوند توفیق طاعتشان دهد ـ در راه ایفای پیمانی که بر عهده دارند همدل می شدند٬ مینت ملاقات ما از ایشان به تاخیر نمی افتاد و سعادت دیدار ما زودتر نصیب آنها می گشت؛ دیداری بر مبنای شناختی راستین و صداقتی ازآنان نسبت به ما . پس ما را از ایشان باز نمی دارد مگر آنچه از کردارهای آنان که به ما می رسدو ما را نا خوشایند است و از آنانم روا نمی دانیم.

از خداوند یاری می طلبیم و او ما را کفایت کرده و وکیل خوبی است و صلوات و سلام خدا بر آقای بشارت دهنده و بیم دهنده ما محمد و خاندان پاک اوباد.

بحار الانوار جلد۵۳ صفحه ۱۷۷ـ ۱۷۸   و احتجاج جلد ۲ صفحه ۴۹۹

این هم عیدی عزیزان

التماس دعا

 


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ