سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا حق
خداوند، سه چیز را دوست می دارد : کم گویی، کم خوابی و کم خوری ؛ و سه چیز را خداوند دشمن می دارد :پُرگویی، پُرخوابی و پُرخوری . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:     

السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی

و اما ادامه توقیعات

افتخار مکاتبه شیخ مفید (علیه الرحمه) 

به نام خداوند بخشنده مهربان

اما بعد٬سلام بر تو ٬ ای دوست با اخلاص در دین.ویژگی تو این است که در اعتقاد به ما٬ علم و یقین داری. در منظر تو خداوندی را جز او خدایی نیست٬سپاس گذارده و از او٬ درود و رحمت بر آقا و مولا و پیامبرمان حضرت محمد و خاندان پاکش را خواستاریم .

و تو را ـ که پروردگارت توفیقت را برای حق دوام بخشد و پاداشت را به خاطر سخنانی که با صداقت از جانب ما می گویی ٬ افزون گرداند ـ آگاه می کنیم به ما اجازه داده شد تو را به مکاتبه شرافت و افتخار دهیم و موظف کنیم آن چه را از ما دریافت می کنی ٬ به دوستان ما که در نزد تو می باشند برسانی؛ دوستانی که خداوند به اطاعت خود گرامی شان بداردو با حراست و عنایات خود امورشان را کفایت بکند. پس به آنچه یادآور می شوم ٬ متوجه و آگاه باش ـ که خداوند با یاری اش تو را در برابر دشمنان که از دین خارج شده اند ٬ تایید بنماید ـ و در رساندن و ابلاغ به کسانی که به آنها اعتماد داری ٬ طبق آنچه برای تو  ـ  اگر خدا بخواهد ـ ترسیم و تعیین می کنیم ٬ عمل نما .

احتجاج جلد۲    صفحه ۴۹۷ 

 

آزار دهندگان  امام عصر علیه السلام

نادان و کم خردان شیعه و کسانی که بال پشه از دینداری آنانم محکمتر است ٬ ما را می آزارند.

احتجاج جلد ۲       صفحه ۴۷۴و ۴۷۳

 

دین و هدایت

دین از محمد صلی الله علیه و آله و سلم  و هدایت از امیر المومنان علی علیه السلام و بعد از او در فرزندان او تا روز قیامت است. هر کس این چنین باشد از هدایت یافتگان است و آن کس که  شک  و تردید داشته باشد ٬ بی دین ٬ و از گمراهی بعد از هدایت به خدا پناه می برم.

احتجاج جلد ۲ صفحه ۴۸۶

 

 

نماز

چه کرداری بهتر از نماز ٬ بینی شیطان را به خاک می مالد؟

بحار الانوار جلد ۵۳   صفحه ۱۸۲

 

سجده شکر

سجده شکر از لازم ترین و واجب ترین سنتهاست.

بحار الانوار جلد ۵۳    صفحه ۱۶۱

 

فضیلت تسبیح تربت سید الشهداء علیه  السلام

چیزی از تسبیح گفتن با تسبیح تربت سید الشهداء علیه السلام برتر نیستو از جمله فضائلش آن است که بعضی اوقات انسان تسبیح گفتن را فراموش می کند و تسبیح را می گرداند و برای او ثواب تسبیح گفتن نوشته می شود.

بحار الانوار جلد ۵۳    صفحه ۱۶۵

 

تقدیرات الهی

قدار ها ( تقدیرات ) الهی مغلوب نمی شود و اراده اش برگشت ندارد و بر توفیق او سبقت نتوان گرفت.

کمال الدین و تمام النعمه جلد ۲    صفحه ۵۱۱

 

حساسیت اموال امام زمان علیه السلام

لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر کسی که درهمی از مال ما را به حرام بخورد.

احتجاج جلد ۲   صفحه ۴۸۰

 

زیانکاران

آنان که از خدا برگشتند٬دروغ گفته و گمراهی بسیاری را پیموده اندو زیانی آشکارا نموده اند.

احتجاج جلد ۲    صفحه ۴۷۵

 

خطاب به چهارمین نائب خاص

غیبت تامه و کامل واقع شد و ظهوری مگر بعد از اجازه خداوند متعال نیست٬ و این اجازه بعد از مدتی دراز و تیرگی و سختی دلها و پر شدن زمین از ظلم و جور است.

احتجاج جلد ۲   صفحه ۴۷۸

 

خدا با ولی حق

خدا با ماست و با ما بودن او نیازی به دیگری نداریم و حق با ماست و از این که کسی از ما برگردد ٬ ترسی نداریم. ما ساخته شده های پروردگارمان هستیم و آفرینش بعد از ما ساخته شده های ماست.

احتجاج  جلد ۲  صفحه ۴۶۷

 

گمراهی بعد از هدایت

من از کوری بعد از بینایی و از گمراهی پس از هدایت و رفتار هلاکت بارفتنه های    خطرناک به خدا پناه می برم. خداوند متعال می فرماید(( الم Θ  آیا مردم پنداشته ند رها شده اند همین که بگویند ایمان آورده ایم ٬ در حالیکه هنوز آزمایش نشده اند؟)

بحار الانوارجلد ۵۳   صفحه ۱۹۰

یاری شیخ مفید در فتوا

ای شیخ مفید تو فتوا بده ٬ما اصلاح واستوارش می نماییم.

کلمة الامام المهدی عایه السلام صفحه ۵۷۵

{(گویند : مردی روستایی به خدمت شیخ مفید رسید و سوال کرد که زنی حامله فوت شده و حملش زنده است . آیا باید شکم آن زن را شکافت و طفل را بیرون آورد یا اینکه با حمل او را دفن کنیم ؟ شیخ فرمود: با حمل او را دفن کنید. مرد بر گشت و در میان راه سواری را دید که به سرعت می تازد و می آید. چون به نزدیک رسید ٬ به او کفت ای مرد      شیخ گفته است : شکم زن را بشکافید و طفل را بیرون آورید و سپس او را دفن کنید . مرد همانگونه که سوار گفته بود عمل کرد . بعد از چندی ماجرا را برای شیخ مفید نقل کرد . شیخ فرمود من کسی را نفرستاده ام. معلوم می شود آن کس مولایم امام زمان علیه السلام بوده و اینک که در احکام شرعیه خبط و خطا می کنم ٬ همان بهتر که دیگر فتوا ندهم . پس در خانه را بست و از خانه خارج نشد . ناگاه توقیعی از ناحیه مقدسه صادر شد و شیخ بار دیگر بر مسند فتوا نشست.)}

 

 


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ